Stevige herpositionering voor pionier in de bouw

HDO Groep B.V.

Haarlem Dakopbouw was al jaren een gevestigde naam in de regio, gespecialiseerd in dakopbouw voor de particulieren markt. Maar met de groei van het bedrijf en de uitbreiding naar nieuwe markten, werkte de naam en strategie beperkend. 

De opdracht: een herpositionering met complete rebranding die de toekomstvisie van het bedrijf weerspiegelt, met een naam die zowel herkenbaar als schaalbaar is.

Plaatsing van een HDO module op de Laan van Decima

Wat we gedaan hebben

Strategie & aanpak

HDO Groep wilde een merk dat hun omvang en veelzijdigheid beter weerspiegelde. Na strategische sessies en marktonderzoek kozen we voor HDO Groep, een naam die de oorsprong (Haarlem Dakopbouw) eert maar klaar is voor verdere expansie.

We ontwierpen een strak logo met donkerblauw en oranje, kleuren die vertrouwen en energie symboliseren. De nieuwe identiteit werd uitgerold via een campagne met de slogan ‘Bouwen met aandacht’, ondersteund door een vernieuwde website, (social) media strategie en marketingmaterialen. De transformatie creëerde een merk dat klaar is voor groei, met een herkenbare, zakelijke en toekomstbestendige uitstraling.

Herpositionering

Dé expert in houtskeletbouw, met een eigen fabriek, innovatieve oplossingen en jarenlange ervaring. Het bedrijf is gepositioneerd als een veelzijdige B2B-partner die duurzame en efficiënte bouwprojecten mogelijk maakt. 

HDO weet als geen ander ervaring en innovatie samen te brengen, wat hen de ideale partner maakt voor toekomstgerichte bouwoplossingen voor de zakelijke markt. Deze boodschap wordt versterkt door aansprekende fotografie die de kracht van het merk visueel vastlegt.

HDO - Resultaat Laan van Decima

“Fodis voelt als een verlengstuk van ons team. Ze begrijpen ons goed, waardoor de samenwerking soepel en effectief verloopt.”

– Bertil Klootwijk, Algemeen Directeur HDO Groep

Uniformiteit & vertrouwen 

Met consistent en uniform gebruik van de huisstijl zorgen we voor een herkenbaarheid. Van de website tot drukwerk, social media en zelfs de petjes die we gebruiken voor interne communicatie: elk element draagt bij aan een sterk, herkenbaar merk. De keuze van kleuren, tone-of-voice, verhaal, typografie en beeldtaal zorgt ervoor dat het merk altijd professioneel en betrouwbaar overkomt. Consistent gebruik van deze elementen versterkt de boodschap van duurzaamheid, ervaring en innovatie, waarmee HDO zich positioneert. 

Resultaten die spreken: